Nakupovanie potravín cez internet

Zatiaľ čo 46% spotrebiteľov sa pokúsilo nakupovať online, iba 15% to robí pravidelne. Mnohí majú pochybnosti ohľadom sviežosti, dodacích lehôt – a ľudia sa stále cítia lepšie zo skúsenosti v obchode. Ale tí, ktorí sa obrátia na online nakupovanie, nebudú ľutovať.

Internetový trh s potravinami má stále veľa priestoru na rast, s pochybnosťami o sviežosti, doručení a neochotou zbaviť sa spoločenskej stránky nákupu všetkých prekážok jeho rozšírenia. Maloobchodníci tak prichádzajú s digitalizáciou a zľavami. Ako sme už uviedli, hoci 46% ľudí skúsilo nakupovať online aspoň raz, len 15% z nich to robí niekoľko krát mesačne. To naznačuje, že väčšina stále používa klasické supermarkety pre veľkú časť svojho nakupovania frisure.

Navyše online nakupujúci – ako tí, ktorí nakupujú len v obchode – robia aj menšie nákupy na dopĺňanie. Takmer deväť z desiatich ľudí, ktorí nakupovali potraviny online, povedalo, že je viac pravdepodobné, že budú robiť menšie nákupy počas celého týždňa, a to namiesto alebo navyše k svojej hlavnej objednávke v obchode.

Zistenia sú v súlade s nedávnymi údajmi, ktoré ukazujú, že napriek tomu, že značka supermarketov požaduje, aby zlepšili svoju ponuku na internete, iba 6% z celkového predaja sa uskutočňuje online. Spolu s ďalšími údajmi to naznačuje, že trh môže výrazne rásť – a zároveň poukazuje na bezpečnú dlhodobú budúcnosť fyzických supermarketov.

V správe sa uvádza, že najväčšou prekážkou pre spotrebiteľov využívajúcich online služby v oblasti potravín je neschopnosť dotknúť sa a cítiť výrobky skôr, než ich kúpite. Viac ako sedem z desiatich (71%) zákazníkov, ktorí nenakupujú online, tvrdí, že sú z tohto dôvodu skeptickí voči nákupu z webových stránok obchodu. Údaje ukazujú, že viac ako štyria z desiatich (44%), ktorí urobili online nákup s potravinami, verí, že je to negatívny aspekt procesu.

Súvisí to s rozsiahlou neistotou, pokiaľ ide o stav, v ktorom tovar dorazí. Takmer šesť z desiatich (57%) zákazníkov, ktorí nenakupujú online, nedôveruje kvalite a sviežosti produktov, ktoré si môžu kúpiť na internete, čo je znova odzrkadlené značným počtom (31%) ľudí, ktorí kupujú potraviny online, a tiež si to myslia. Tí, ktorí nakupujú potraviny v obchode, kladú tiež väčšiu váhu na sociálnu stránku nakupovania. Viac ako polovica respondentov (51%) tvrdí, že majú radosť chodiť do supermarketu, zatiaľ čo tretina (34%) verí, že keby sa rozhodli pre nákupy online, stratili by sociálny kontakt, ktorý je súčasťou cesty do obchodov vejr.

Medzi otázkami nákladov na doručenie a pohodlie sa medzi zákazníkmi zistilo, že približne štyria z desiatich (38%) spotrebiteľov, ktorí nakupujú v klasickom obchode a viac ako tretina (35%) tých, ktorí nakupovali online, verí, že dodatočné náklady na dodanie sú príliš vysoké. Jeden z piatich (19%), ktorí sa nepokúšal nakupovať online sa tiež obáva, že dodacie lehoty sú nepríjemné – názor zdieľaný jedným z ôsmich (13%) online kupujúcich. Spätná väzba je vo všeobecnosti pozitívna – ale problémom je osloviť nákupného partnera. Ak by boli tieto prekážky postupne prekonané a vnímanie sa zmenilo, online trh s potravinami by mohol rásť exponenciálne. Správa ukazuje, že keď si ľudia objednávajú online, majú tendenciu spraviť to ešte raz, keďže viac ako deväť z desiatich (92%) je spokojných so službou, ktorú dostali. Ako možno očakávať, pohodlie je hodnotené pozitívnym aspektom prevažnej väčšiny ľudí (82%).